Szkoła Podstawowa w Nowym Dworze

82-500 Kwidzyn

Nowy Dwór 13

Tel: (055) 279-38-09     510-175-525

gimnazjumND@poczta.fm

Program wychowawczo – profilaktyczny

Szkoła Podstawowa

w Nowym Dworze

 

 

 

 

Program wychowawczo – profilaktyczny 

 

 

 

 

 

 

 

 

2017-2018

 

Spis treści

 

1. Wstęp do programu wychowawczo-profilaktycznego[P1] .

2. Charakterystyka środowiska wychowawczo-profilaktycznego.

3. Ustalenie[P2]  wartości uznawanych przez społeczność szkolną.

4. Model /sylwetka absolwenta.

5. Cele ogólne programuwychowawczo-profilaktycznego.

6. Cele szczegółowe programu wychowawczo-profilaktycznego wraz z planem

Ustalenie planu działań wychowawczo - profilaktycznych /mogą być tabele lub forma opisowa według wzoru: zadanie do realizacji, sposób realizacji, odpowiedzialni, terminy, uwagi./[P3] 

7. Oczekiwane efekty.

8.Sposoby ewaluacji.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. 1.     Wstęp

         Szkoła jest wspólnotą uczniów, rodziców i nauczycieli dąży do wypracowania[P4]  społeczności szkolnej w świat wartości ogólnoludzkich i uniwersalnych. Szkoła poprzez swoje działania wspiera wychowawczą funkcję rodziny.

          Program wychowawczo – profilaktyczny Szkoły Podstawowej w Nowym Dworze jest zgodny z aktualnymi przepisami prawa:

1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 59) ogłoszona 11 stycznia 2017 r.

 

Art. 26 - program wychowawczo-profilaktyczny

 

Art. 26.1. Szkoły oraz placówki, o których mowa w art. 2 pkt 3–5, 7 i 8, realizują program wychowawczo--profilaktyczny obejmujący:

 

1) treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, oraz

 

2) treści i działania o charakterze profilaktycznym dostosowane do potrzeb rozwojowych uczniów, przygotowane w oparciu o przeprowadzoną diagnozę potrzeb i problemów występujących w danej społeczności szkolnej, skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców.

 

2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do przedszkoli i szkół dla dorosłych.

 

Art. 84. 1. Rada rodziców może występować do dyrektora i innych organów szkoły lub placówki, organu prowadzącego szkołę lub placówkę oraz organusprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkoły lub placówki.

 

2. Do kompetencji rady rodziców, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4, należy:

1) uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły lub placówki, o którym mowa w art. 26;

2) opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania szkoły lub placówki, o którym mowa w art. 56 ust. 2;

3) opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły.

3. Jeżeli rada rodziców w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia roku szkolnego nie uzyska porozumienia z radą pedagogiczną w sprawie programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły lub placówki, o którym mowa w art. 26, program ten ustala dyrektor szkoły lub placówki w uzgodnieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny. Program ustalony przez dyrektora szkoły lub placówki obowiązuje do czasu uchwalenia programu przez radę rodziców w porozumieniu z radą pedagogiczną.

4. W szkołach i placówkach, w których nie tworzy się rad rodziców, program wychowawczo-profilaktyczny szkoły lub placówki, o którym mowa w art. 26, uchwala rada pedagogiczna.

5. W szkołach i placówkach publicznych prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego lub przez osoby fizyczne oraz w szkołach i placówkach niepublicznych program wychowawczo-profilaktyczny szkoły lub placówki, o którym mowa w art. 26, ustala organ wskazany w statucie szkoły lub placówki.

 

2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz. U. z 2017r. poz. 356).

 

2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz. U. z 2017r. poz. 356).

 

 

  1. 2.     Charakterystyka środowiska

Działalność edukacyjna  szkoły jest określona m.in. przez program wychowawczo – profilaktyczny szkoły.

Szkoła Podstawowa w Nowym Dworze jest szkołą, do której uczęszczają dzieci i młodzież z takich miejscowości jak : Grabówko, Nowy Dwór, Obory i Rozpędziny[P5] .

W roku szkolnym 2017/2018 do Szkoły Podstawowej w Nowym dworze uczęszczają jeszcze [P6] uczniowie wygaszanego Gimnazjum w Nowym Dworze. 

Szkoła posiada 9 sal dydaktycznych, w tym pracownię komputerową, dwie pracownie językowe, w pełni wyposażone sale przedmiotowe, a dodatkowo pełnowymiarową salę gimnastyczną i świetlicę szkolną. W każdej sali znajdują odpowiednie sprzęty, aby móc stosować TIK na lekcji. We wszystkich tych miejscach będą prowadzone zajęcia wychowawczo  - profilaktyczne  przez wszystkich nauczycieli.

Kadra pedagogicznaliczy 25 wykwalifikowanych nauczycieli. Są to nauczyciele ciągle podnoszący swoje kwalifikacje zawodowe i przeprowadzający ciągłą ewaluację swoich zadań wychowawczych i edukacyjnych.  Z przeprowadzonej analizy SWOT wynika, że do mocnych stron pracowników szkoły należy: zaufanie do swoich współpracowników, dobra współpraca na linii dyrektor – nauczyciel, nauczyciel – nauczyciel, nauczyciel – uczeń i nauczyciel – rodzic. Nauczyciele są tolerancyjni, ambitni, chcący podnosić swoje kwalifikacje. Kolejną mocną  stroną jest fakt, iż klasy są małoliczne przez co uczniowie nie są anonimowi, co też wpływa na bezpieczeństwo naszych uczniów na terenie szkoły
 oraz niesie ze sobą nie tylko większe możliwości edukacyjne, ale również wychowawcze, czy profilaktyczne.

Uczniowie w naszej szkole w większości pochodzą z terenów wiejskich Gminy Kwidzyn. Tworzą Oni klasy o różnej liczebności – od 7 uczniów do 26 uczniów, przy czym najbardziej liczna klasa w szkole podstawowej to 18 uczniów. Są to klasy małoliczne, żaden uczeń nie jest dla nauczyciela anonimowy, co niesie ze sobą nie tylko w większe możliwości edukacyjne, ale również wychowawcze czy profilaktyczne. [P7] Z analizy dokumentów i informacji uzyskanych od wychowawców wynika, że  spora liczba uczniów to rodzeństwo, przez co starsi opiekują się młodszymi, a co za tym idzie później starsi koledzy opiekują się  młodszymi kolegami czy koleżankami. Dodatkowo uczniowie chętnie biorą udział w apelach i imprezach szkolnych, czy to organizowanych przez szkołę, czy przez organizację współpracującą  - np. Gminny Ośrodek Kultury. W szkole organizowane są zajęcia pozalekcyjne, podczas których jeszcze młodzież gimnazjalna przygotowuje się do egzaminów; dla osób z opiniami z poradni psychologiczno – pedagogicznej prowadzone są zajęcia korekcyjno – kompesacyjne, zajęcia dydaktyczno– wyrownawcze, zajęcia rewalidacyjne, zajęcia rozwijające uzdolnienia, itp.

 

 

 

 

Kalendarz imprez w roku szkolnym 2017/2018

Klasa

Temat apelu

 

4.

Halloween

 

5.

 

 

6.

Boże Narodzenie

 

7.

 

 

2 a

Święto Niepodległości

 

2 b

Święto Trzeciego Maja

 

2 c

 

 

3 a

Dzień Chłopaka

 

3 b

 

 


Szkoła jako placówka współpracuje z następującymi instytucjami:

  1. Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Kwidzynie .
  2. Policja.
  3. Straż Miejska.
  4. GOK w Kwidzynie.
  5. Zespół Interdyscyplinarny ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
  6. OHP w Kwidzynie.
  7. GKRPA w Kwidzynie.
  8. GOPS w Kwidzynie.
  9. PCPR w Kwidzynie.
    1. Inne szkoły na ternie Gminy Kwidzyn.

 

 

  1. 3.     Wartości uznawane przez społeczność szkolną

Z diagnozy przeprowadzonej w Szkole Podstawowej w Nowym Dworze wynika, że dla rodziców naszych uczniów nadrzędnymi wartościami są prawda, tolerancja, przyjaźń i zdrowie. Ponadto najważniejsze umiejętności jakie powinni ich dzieci posiąść to:przyjmowanie odpowiedzialności za swoje postępowanie, rozwijanie własnych zainteresowań i uzdolnień, współdziałanie w zespole, umiejętność twórczego rozwiązywania problemów. Dodatkowo z rozmów przeprowadzonych i konsultacji wynika, że jedną z nadrzędnych rzeczy, na których zależy bardzo rodzicom – jest bezpieczeństwo.

Dla młodzieży i dzieci najważniejszymi wartościami, kolejno, jest : miłość, zaufanie, sprawiedliwość,  szczerość i dobro. Dodatkowo człowiek wartościowy to ten, który według uczniów :  poświęca się dla innych i sumiennie wypełnia swoje obowiązki. Młodzież ocenia siebie w sposób krytyczny, gdyż z jednej strony opisują siebie jako osoby koleżeńskie, wyrozumiałe i pracowite, towarzyskie i z poczuciem humoru a jednocześnie jako osoby niecierpliwe. Nasi uczniowie w dorosłym życiu chcą być dobrymi ludźmi, uczynnymi i szczęśliwymi. 

Nauczyciele Szkoły Podstawowej w Nowym Dworze zgodnie twierdzą, że nauczyciel powinien być przekazicielem wartości, a najczęściej przekazywane wartości przez nauczycieli to: szacunek, odpowiedzialność, uczciwość i tolerancja.

 

 

 

 

  1. 4.     Model/ sylwetka absolwenta Szkoły Podstawowej w Nowym Dworze:

 

 

Wizją naszej szkoły jest:

„Uczymy się nie dla szkoły lecz dla życia”

sądzimy, że jeśli uda nam się przekonać uczniów do tej prawdy, to mury naszej szkoły opuści absolwent, który jest:

 

 

v przygotowany do dalszego kształcenie,

v tolerancyjny

v odpowiedzialny za siebie i innych,

v aktywny,

v ciekawy świata,

v uczciwy i prawy,

v kulturalny,

v obowiązkowy,

v samodzielny,

v pogodny,

v sprawny fizycznie,

v świadomy korzeni naszej ojczyzny,

***************************************

v umie pracować indywidualnie i w zespole,

v twórczo myśli,

v umie skutecznie porozumiewać się,

v umie stale się uczyć i doskonalić,

v umie planować swoją pracę i ją organizować,

v umie posługiwać się komputerem jako narzędziem pracy,

v przestrzega prawa,

v promuje zdrowy styl życia,

v dąży do prawdy,

v szanuje wartości rodzinne,

v zna języki obce,

v człowiek wolny, zdolny do dokonania właściwych wyborów!

 

Celemogólnym programu jest wszechstronnie dojrzały człowiek, wspomaganie wychowania i kompensowanie jego niedostatków młodego człowieka.

 

Cele szczegółowe:

Kształtowanie więzi z krajem ojczystym,  poszanowanie dla dziedzictwa narodowego oraz innych kultur i tradycji.

ZADANIA SZKOŁY

REALIZACJA ZADAŃ

Kształtowanie więzi z krajem ojczystym,  poszanowanie dla dziedzictwa narodowego oraz innych kultur i tradycji.

  1. Kształtowanie poczucia przynależności do rodziny , grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej oraz postawy patriotycznej.

 

  1. Integrowanie społeczności uczniowskiej poprzez organizowanie obchodów świąt narodowych i innych uroczystości.

 

 

 

  1. Poznanie tradycji, historii szkoły
    i  najbliższej okolicy.

 

  1. Budowanie więzi ze wspólnotą lokalną.

 

 

  1. Aktywne włączanie się w lokalne i ogólnopolskie akcje społeczne.

 

  1. Kształtowanie tolerancji wobec innych kultur.

 

  • organizowanie uroczystości szkolnych – obrzędowość szkolna,
  • Dzień Europy/Dzień Języków,
  • współpraca z  rodzicami i przedstawicielami środowiska lokalnego w organizowaniu przedsięwzięć szkolnych, tj. „Lokalnie kocham Cię Polsko”, „Święto rodziny”, projekt „Szkoła łamie przepisy” – koła gospodyń wiejskich,
  • udział w programach i projektach unijnych,
  • udział w akcjach o  charakterze patriotycznym, obywatelskim  i charytatywnym, w tym „Kulturalnie, zdrowo i sportowo”, WOŚP, wolontariat szkolny, Szlachetna Paczka,
  • przygotowywanie uczniów do konkursów i reprezentowania szkoły,
  • organizowanie wycieczek: historycznych, krajoznawczych, muzealnych, udział w turniejach, konkursach; POZNAJEMY INNE KULTURY – wycieczka do Warszawy,
  • warsztaty i lekcje kształtujące postawę  tolerancji, „Rozmawiajmy o uchodźcach”,
  • Teatr „RODZICE-UCZNIOWIE-NAUCZYCIELE”.

 

 

 

 

 

Kształtowanie pozytywnych postaw społecznych i promowanie bezpiecznych zachowań.

ZADANIA

WYCHOWAWCZE SZKOŁY

REALIZACJA ZADAŃ

Kształtowanie pozytywnych postaw społecznych i promowanie bezpiecznych zachowań.

 

  1. Troska o zdrowie i sprawność fizyczną własną i najbliższych.
  2. Rozpoznawanie zagrożeń cywilizacyjnych.
  3. Wychowanie w duchu wspólnoty europejskiej.
  4. Znajomość przepisów regulaminu dowozów, regulaminu ruchu drogowego, regulaminu zachowania w szkole,
  5. Opieka uczniów starszych nad młodszymi,
  6. Integracja w środowisku klasowym, szkoła drugim domem.
  7. Realizacja programów profilaktycznych ogólnopolskich, kampanii ogólnopolskich,

 

 

 

  • prowadzenie zajęć gimnastyki korekcyjnej, zajęć wf-u,
  • spotkania z pielęgniarką, pogadanki  
    o charakterze edukacyjnym  oraz programy profilaktyczne,
  • opieka nad uczniami przewlekle chorymi zgodnie z zaleceniami lekarskimi,
  • prowadzanie zajęć o charakterze prospołecznym - kształtowanie postawy szacunku, empatii i tolerancji,
  • organizowanie konkursów, spektakli, spotkań, wycieczek promujących zdrowy
    i bezpieczny styl życia,
  • organizacja zdrowego, czynnego wypoczynku (rajdy, wycieczki, pikniki, „zielone szkoły”, zajęcia o charakterze sportowym),
  • szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy dla uczniów i nauczycieli
  • prowadzanie zajęć o charakterze prospołecznym,
  • udział w konkursach dot. ruchu drogowego,
  • zwracanie uwagi na przestrzeganie przez młodzież i dzieci regulaminów,  
  • wybór na koniec roku szkolnego najbardziej kulturalnego ucznia, wybory Ucznia Miesiąca,
  • pomoc uczniom młodszym przez uczniów starszych,  
  • dyżury na przerwach międzylekcyjnych,
  • realizacja projektu „Imieniny klasy”,
  • szklenia dla rodziców dot. radzenia sobie z problemami nastolatków,
  • realizacja programów profilaktycznych dot. przemocy, cyberprzemocy, stalkingu, itp.

 

 

 

Wspieranie indywidualnego rozwoju ucznia, stosownie do jego potrzeb i możliwości

 

ZADANIA

WYCHOWAWCZE SZKOŁY

REALIZACJA ZADAŃ

 

I. Wspieranie indywidualnego rozwoju ucznia, stosownie do jego potrzeb i możliwości

  1. Rozwijanie indywidualnych zainteresowań i uzdolnień.
  2. Promowanie postępów w nauce
    i zachowaniu  – systemu oceniania
    jako środka do osiągania celów wychowawczych.
  3. Doskonalenie systemu diagnozy, terapii i profilaktyki pedagogicznej.
  4. Współpraca ze specjalistami.
  5. Współpraca z rodzicami / opiekunami.
  6. Budowanie poczucia własnej wartości.
  7. Wykorzystanie potencjału grupy do wspierania indywidualnego rozwoju ucznia.
  8. Zapoznanie uczniów z prawami
    i obowiązkami.
  9. Tworzenie warunków doskonalenia sprawności i kondycji fizycznej.

10. Kształtowanie postaw prozdrowotnych.

11. Przygotowanie do zrozumienia i akceptacji przemian okresu dojrzewania, do podejmowania właściwych decyzji,

12. Efektywne porozumiewanie się w różnych sytuacjach, kształtowanie komunikacji interpersonalnej, umiejętności współdziałania w grupie.

 

  • indywidualizacja programu nauczania,
  • edukacja czytelnicza, promowanie czytelnictwa poprzez pracę pedagogiczną biblioteki - organizacja wystaw, konkursów,
  • realizacja zajęć dodatkowych,
  • organizowanie konkursów , imprez i uroczystości szkolnych, projekty i programy,
  • prezentowanie prac i osiągnięć uczniów,
  • nagradzanie za dobre wyniki w nauce  - różnorodne formy nagradzania uczniów: Skoczki, dyplomy na różne osiągnięcia w konkursach,
  • współpraca ze specjalistami,
  • organizacja i prowadzenie zajęć terapii pedagogicznej, zajęć specjalistycznych  uwzględniających indywidualne potrzeby,
  • współpraca z PPP,
  • zajęcia prowadzone przez organizacje współpracujące ze szkołą,
  • konsultacje i dni otwarte,
  • zajęcia pozalekcyjne sportowe, lekcje wychowawcze, warsztaty,
  • odwoływanie się do doświadczeń i poglądów znanych autorytetów,
  • zajęcia z preorientacji zawodowej,
  • stosowanie metod aktywizujących, praca w grupach, projekty edukacyjne.

 

 

 

 

CZYTELNICTWO

ZADANIA

WYCHOWAWCZE SZKOŁY

REALIZACJA ZADAŃ

 

I. Promowanie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.

  1. 1.     Rozwijanie zainteresowań czytelniczych.
  2. 2.     Zwiększenie aktywności czytelniczej uczniów.
  3. 3.     Doskonalenie techniki czytania.
  4. 4.     Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem.
  5. 5.     Wprowadzanie w świat literatury.

 

 

  • Konkursy czytelnicze, „na najlepszego czytelnika”, konkurs biblioteczny,
  • Innowacja pedagogiczna – Mała biblioteczka w zerówce”,
  • Czytanie literatury w języku obcym, zorganizowanie Dnia Europejskiego/Dnia Języków,
  • Na lekcjach głośne czytanie poleceń, definicji, prezentacja, ciche czytanie tekstów – sprawdzanie czytania ze zrozumieniem,
  • Starsi czytają Młodszym.

 

 

 

 

ZADANIA

WYCHOWAWCZE SZKOŁY

REALIZACJA ZADAŃ

Promowanie zdrowego stylu życia wśród dzieci i młodzieży, życia bez nałogów.

 

  1. Upowszechnianie i realizacja w szkole i placówce programów służących promocji zdrowego stylu życia,
  2. Upowszechnianie programów edukacyjnych z zakresu zdrowego żywienia i aktywności fizycznej;
  3. Realizacja w szkołach programów

z zakresu edukacji dla bezpieczeństwa

  1. Podejmowanie działań dotyczących ograniczenia spożywania napojów
    o zwiększonej zawartości cukrów
    i barwników na rzecz konsumpcji wody
    w celu poprawy zdrowia dzieci i młodzieży;
  2. Realizacja ogólnopolskich i autorskich programów profilaktycznych, skupionych na przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, alkoholizmowi, nikotynizmowi czy narkomanii, lekomanii,

 

 

  • Warsztaty kulinarne „Zdrowa kuchnia – zdrowe II śniadania”,
  • Realizacja programów dotyczących promocji zdrowia, aktywności fizycznej,
  • Potyczki sportowe,
  • Pogadanki i prelekcje dotyczące higieny osobistej,
  • Promocja zajęć wf- u,
  • Konkurs „człowiek nie śmietnik – pić wodę musi”, plakaty, kampania promocyjna,
  • Udział w projekcie „Warzywa i owoce” i „Szklanka mleka”,
  • Realizacja „Spójrz inaczej na agresję”, małych programów profilaktycznych,
  • Spektakle tematyczne,
  • Szkolenia dla rodziców, pogadanki dla uczniów,
     

 

 

  1. 7.     Oczekiwane efekty.

Zakładane efekty działalności wychowawczo –profilaktycznej:

  • Uczeń umie okazać sympatię i przyjaźń, jest otwarty i życzliwy.
  • Uczeń ma poczucie własnej wartości, ceni innych, liczy się z ich zdaniem,  szanuje rodziców.
  • Uczeń jest dobrym kolegą.
  • Uczeń zna symbole narodowe i regionalne, rozumie ich znaczenie, wie jak się wobec nich zachować.
  • Uczeń potrafi korygować własne postępowanie i postawy zgodnie z normą moralną i społeczną.
  • Uczeń samodzielnie dokonuje oceny i samooceny.
  • Uczeń umie obdarzyć innych zaufaniem.
  • Uczeń rozpoznaje postawy negatywne społecznie i nie akceptuje ich.
  • Uczeń jest świadomy zagrożeń wynikających z uzależnienia od papierosów, alkoholu, narkotyków.
  • Uczeń potrafi radzić sobie z uzależnieniem, znaleźć pomoc,
  • Uczeń potrafi prawidłowo funkcjonować w środowisku cyfrowym, w szczególności w tzw. nowych mediów.
  • Uczeń radzi sobie ze stresem, rozpoznaje i wyraża swoje emocje.
  •  Uczeń włącza się w prace samorządu klasowego i szkolnego.
  • Uczeń angażuje się w działalność wolontariatu.
  • Uczeń bierze aktywny udział w uroczystościach szkolnych.
  • Zna zagrożenia dla swojego zdrowia i potrafi ustrzec się przed uzależnieniami.
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa własnego i  innych.
  • Dba o czystość, higienę, stosuje zasady zdrowego żywienia.
  • Dba o najbliższe środowisko i chce pracować na jego rzecz.
  • Zdaje sobie sprawę z użyteczności kształcenia.
  • Potrafi nawiązać więzi nieformalne z wychowawcą.

 

  1. 8.     Ewaluacja

Ewaluacji dokona Zespół wychowawczy pod koniec roku szkolnego. Program zostanie sprawdzony poniższą ankietą dla rodziców i dla nauczycieli. Poniższa ankieta pozwoli nam uzyskać odpowiedzi na pytania:

 

Pytanie

Ocena /skala 1-6 punktów/

Uzasadnienie

W jakim stopniu struktura programu jest wyrazista i czytelna dla wychowawcy?

 

 

Czy efekty działań są adekwatne do potrzeb uczniów?

 

 

Czy zadania są prawidłowo dobrane do wieku uczniów?

 

 

Czy zadania i sposób ich realizacji wystarczająco mobilizuje rodziców do współdziałania?

 

 

Czy program jest inspirujący dla wychowawców?

 

 

Czy program daje możliwość wielokrotnej aktywności uczniom?

 

 

Czy program ułatwia działalność wychowawczą nauczyciela?

 

 

Jakie zmiany zaproponowalibyście Państwo w programie?

 

 

 

Ankieta zostanie przeprowadzona w miesiącu maju. Na bieżąco będą zbierane informacje dotyczące realizacji zadań z programu wychowawczo profilaktycznego.


 [P1]Usunęłabym a z charakterystyki zrobiłabym drugi podpunkt

 [P2]usunełabym

 [P3]6 i 7 połączyłam w jedno

 [P4] wprowadzenia

 [P5]Wiśliny i Kwidzyn

 [P6]W dalszym ciągu

 [P7]Ja bym wykasowała bo u góry jest, że są małoliczne i nieanonimowe  a o możliwościach wrzciłabym do góry.

NA GÓRĘ